Försök nr 8: En mogen äggblåsa!

Glädjande nyheter! På väg hem har jag en stor apotekspåse med tre förpackningar Ovitrelle. Första sprutan tas idag, nu kl 18, sedan väntas en ägglossning på torsdag morgon. "Är du morgonpigg?" frågade sköterskan. Nej, men jag kan bli!

 

Såhär är det: På vänster äggstock ingenting. På höger sida en äggblåsa på 17 mm, en på 15 mm och sen ett okänt antal ännu små omogna blåsor. För att inte riskera att de små växer till sig behöver vi handla snabbt. Vi satsar på den på 17. Det betyder en teoretisk risk (chans) för tvillingar eftersom dom är två men den på femton är inte riktigt mogen. Oftast blir det bara ett barn vid två äggblåsor, sa läkaren.

 

Så jag är glad! Ikväll ska vi fira med sista Harry Potterfilmen! Regnet öser ner men jag har ett leende på läpparna. Fin lagom tjock livmodersslemhinna, två mogna äggblåsor och en plan för ägglossning inom några dagar! Vem bryr sig om vädret då?



Kommentarer
Tina

Nej vad roligt! Vad glad jag blir!!

Svar: Tack!!! Jag med!!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-08 @ 17:40:18
Frida

Vilka glädjande nyheter, :) håller tummarna så hårt jag bara kan!!!! :)

Svar: Tack!!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-08 @ 17:49:25
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se
Dujaghanvi

Åh va härligt!! Va glad jag blir! Du kommer vara SÅ morgonpigg på torsdag! ;)

Svar: Vi fick ha sex på onsdag kväll också, men viktigt torsdag morgon. Hehe.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-08 @ 18:17:48
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Frejasmamma

Håller tummarna :)

Jag blev själv väldigt besviken då jag hade 2 blåsor på 18mm dag 14 på pergotime! Sen blev jag iaf inte gravid :( ska dom kolla sen med prov om du haft äl ?

Svar: Det finns såklart inga garantier, men nu har jag åtminstone en chans.Nej, jag har inte gjort något sånt prov när jag tagit Puregon (bara med Pergotime) så jag litar på att Ovitrellen ger ÄL. Har fått mens ungefär 2 veckor efter ägglossning tidigare så jag räknar med ÄL.
Du har barn ser jag, behövde du medicin till det eller kom det naturligt?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-08 @ 20:26:06
DmPCOS

Så häftigt!! Äntligen vilket svar från kroppen! Det kommer bli nedräkning hela natten där förstår jag ;) Nu får de banne mig ta sig när ni fått till de så bra, å gärna båda äggen ;) Häftigt å roligt att läsa!

Svar: Det är himlans kul att vara där! ÄL!!!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-09 @ 06:52:31
Frejasmamma

Okej :) Har mens men sen jag fick dottern så vart det nå krångel med hormonerna så jag har inte haft äl tydligen. Dottern blev till helt på naturlig väg. Är inne på min andra kur pergotime nu en halv tablett,Då det blev för mycket äggblåsor på 1 tablett. Förlåt om jag inte hänger med, men tog du pergotime och fick inga äggblåsor? är det därför du tar ovitrelle nu ?

Svar: Jag provade Pergotime men det blev inga mogna blåsor alls av det. Då fick jag gå över till Puregon som är sprutor och det ger mig nu mogna blåsor. Ovitrelle ger inte mogna blåsor utan hjälper till att ge ÄL (så att den mogna blåsan släpper). En del tar säkert ovitrelle med Pergotime, det är olika funktioner.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-11 @ 00:01:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0