Resumé - 1 år

September 2012
Slutar med p-piller
Resultat: Ingen menstruation efter sista p-pillerblödningen (ingen mens resten av året)
 
Januari 2013
Försök 1 Pergotime enkelkur
dag 1-5: Pergotime 50mg
Dålig hy, äggviteflytningar, tunn livmoderslemhinna (symptom)
Resultat efter blodprov: Ingen ägglossning (ingen mens)
 
Februari
Försök 2 Pergotime dubbelkur
dag 1-5: Pergotime 100mg
dag 14: spår av ägglossningsvätska på VUL (symptom)
Resultat efter blodprov: Ingen ägglossning (ingen mens)
 
Mars
Försök 3 Pergotime dubbelkur
dag 1-5: Pergotime 100mg
dag 14: hugg i magen (symptom)
Resultat efter graviditetstest: Ingen graviditet (ingen mens)
Remiss till fertilitetsmottagning
 
Maj
Mellan försök 3 och 4 Provera
dag 1-10: Provera
dag 9-18: Mens 6+2 dagar (paus mitt i med spottings)
Äggledarspolning
 
Försök 4 Puregon
dag 1-7: 50ie Puregon
dag 8-16: 75ie Puregon
dag 10: Små hugg (symptom)
dag 12-15: Rikliga flytningar (symptom)
dag 12: slemhinnan 5,5-8mm på VUL
dag 16: Äggblåsa mäter 16 mm
dag 17: Ovitrelle
dag 18-22:ömma bröst (symptom)
dag 22-25: lite illamående, hängig, ljusbruna flytningar, illamående (symptom)
dag 26-31: spottings (symptom)
dag 32: Mens
Resultat: Ingen graviditet
 
Augusti
Inför försök 5
dag 1-10 Provera
dag 7-12: spottings/bruna flytningar, mensvärk, PMS (symptom)
dag 13: Mens
 
September
Försök 5 Puregon


Kommentarer
Bea

Hej!
Snubblade över din blogg och blir berörd av din misslyckade försök. Jag har också pcos och ska snart påbörja min första kur med puregon. Spännande på sitt sätt och jag hoppas det går vägen. Jag är bara så oerhört rädd för sprutor så jag hoppas mest att den skräcken går över. Är rädd att sticka mig själv :-/ hoppas bara jag törs!
Vill bara önska dig lycka till :)

Kram från kvinnan i samma sits.

Svar: Jag ska börja på onsdag, då har jag fått klartecken av mottagningen att börja! När börjar du?
Jag ser det som en bra erfarenhet att kunna ge sig själv en spruta. Kan inte riktigt förklara varför. Ifall man behöver göra något annat med sin kropp i framtiden, vid en olycka till exempel.
Be annars din partner göra det, jag lät min kille göra det mest för att låta honom bli delaktig. Det känns inte lika konstigt som att sticka sig själv.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-09 @ 01:31:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0