Hämta ut Puregon

Idag ska jag hämta ut Puregon och så blir det spruta ikväll! Synd att fästmannen inte är hemma då, så måste jag göra det på mig själv och det är lite pirrigt. Känner mig osäker på hur man gör i ordning sprutan också så ska nog be om hjälp av apotekaren. Tyvärr brukar de vara dåligt insatta i sprutor har jag upptäckt. Jag frågade något sist och farmaceuten började kolla på datorn och mumla och tveka så jag blev otålig och sa nåt i stil med "jo men så är det säkert! Jag kör på det!" bara för att komma därifrån. Förstår att de inte kan allt om specifika läkemedel, men spruthantering...?
Äh, ska inte låta sur nu. Jag är glad - jag ska ju få börja spruta igen! Hoppas det bara tar en vecka den här gången att få en stor fin blåsa (och helst två... hehe...) som sedan resulterar i en fin härlig ägglossning som i sin tur genererar ett litet barn!!!
 
http://media.renewmag.se/2012/07/apoteket_ny445.jpg
 


Kommentarer
Camilla

När du tig din ovitrelle spruta. Vilka dagar hade ni sen samlag? Jag tog ovitrelle i lördags kl 8.00. Vi hade samlag fre kväll, lör kväll och sön kväll. Hoppas att det tog sig. På mån ska jag ta blodprov för att se att jag verkligen hade äl.

Svar: Jag kollar min kalender: Jag tog Ovitrelle en lördag kväll och hade samlag lördag kväll, söndag, måndag. Antar att vi "borde" haft sex på tisdagen också eftersom det kan dröja upp till 48h innan det "tar" sig. Och man kan ju bli gravid genom att ha sex dagen efter ägglossning också eftersom det tar lite tid för ägget att vandra ner i äggledaren. Men samma kväll och dagen efter har jag fått höra. Inom 36 h ska ägget lossa. Så om ni hade sex på lördagen och söndagen så borde ni inte kunna missa den! Är det första gången du tog Ovitrelle?Jag tänkte också be om ett blodprov denna gång. Visst, jag fick mens, men jag vill gärna veta svart på vitt om det blev ÄL.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-11 @ 13:41:39
Camilla

Ja det var första gången jag tog ovitrelle. Planen var att ha sex i måndags också, men så blev det inte. Det blir så prestation för min sambo när man mååååste. Är bara att invänta blodprov på måndag och har jag haft ÄL så blir det gravtest om ca 8 dagar. Annars hoppas jag mensen kommer av sig själv så jag slipper äta Provera. Kommer mensen av sig själv ksn jag börjs med Puregon direkt igen. Ska dock sänka dosen till 32,5 då. Sist tig jag 50 IE och blev på gränsen till överstimulerad.

Svar: Nej, jag vet, det kan bli jobbigt med planerat sex. Tanken på att JUST den här kvällen kanske det blir ett barn (!) är upphetsande. Men det har ibland också blivit en känsla av kliniskt samlag bara för att få till en befruktning. Det måste väl inte alltid vara passion och glädje heller, även om man såklart skulle hoppas på att bebisen "gjordes" i ett passionerat ögonblick och inte den gången man bara ställde upp för varann :)Vad är lägsta doseringen förresten, kan man ta mindre än 25? Är det inte svårt att ställa in 32,5?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-12 @ 04:11:02
Camilla

Ställer in sprutan på en punkt efter 25. Jag hoppas det är enkelt. Eller jag hoppas att ett under skett.. att jag hade ÄL och att det tog sig. Men jag är helt inställd på ett icke plus om en vecka.

Svar: Jag brukar också ställa in mig på det, men hoppas på motsatsen. Har du BIM om en vecka alltså?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-13 @ 19:55:02
Camilla

Jag vet inte när jag ska göra ett gravtest, men idag är det 11 dagar sen jag tog ovitrelle. Dock är jag 100% säker på att jag inte är gravid. Min slemhinna var bara 4 mm och då kannog inget fästa.

Svar: Det är lite för tunt va? Men vi håller tummarna att under sker, annars räknar vi med att det tar sig nästa gång? :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-18 @ 06:50:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0