Försök nr 5: Ingen graviditet den här gången...

Vi är lite ledsna nu, jag och Älskling. För tre dagar sen var det ju två äggblåsor som var på väg framåt... En på 11 mm och en på 13 mm. Idag när vi var på VUL hade dessa två tyvärr fått sällskap av kompisar. Det var minst 4 äggblåsor på 16-19 mm vardera. Och det är för riskabelt. Fyrlingar är visst inte en jättebra idé.
 
Så vi blev ordinerade avhållsamhet. Jag ska inte ta ägglossningssprutan Ovitrelle utan kommer få ägglossning på egen hand om några dagar. Sedan väntas mens inom en 3 veckorsperiod, och sedan är det dags igen. Förmodligen kommer jag få ta 50 IE några dagar längre än sist, så jag inte blir överstimulerad igen. Kroppen är mystisk, sa vi, jag och läkaren. Jag gjorde nästan exakt samma kur i maj och då fick jag en äggblåsa, nu fick jag fyra-fem.

Men fan! Jättetråkigt! Blev en varsin lunchmacka på Subway och lösgodis på Coop. Nu ser jag fram emot en lugn söndagseftermiddag där jag slickar mina sår. Nå, så deprimerad blev jag inte. Jag grät lite i bilen hem och kramade sambon lite extra hårt. Det var skönt att ha honom med som stöd, annars brukar jag ju gå på arbetstid själv. Men jag är också glad över att det blev för många äggblåsor hellre än för få. Det tyder ju på att det fungerar även om resultatet blev tokigt.
 
Nästa gång ska de banne mig bli EN äggblåsa! Tredje gången gillt, va?
 
http://veggiemaiden.files.wordpress.com/2010/04/golden-eggs.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://veggiemaiden.files.wordpress.com/2010/04/golden-eggs.jpg


Kommentarer
Drömmar och längtan

Åååhh. Jobbigt för er! Men som sagt, SKÖNT att det fungerar i alla fall om man ska tänka så.
Har ni alltså så ni kan gå till mottagningen på helgen?
Hoppas på tredje gången gillt för oss båda :)

Svar: Ja, min mottagning har öppet på helgen om man behöver. Det var ju en oro för att jag skulle få för många äggblåsor, vilket tyvärr inträffade, så då fick jag en tid på helgen för säkerhets skull.När kommer du börja med sprutor? Jättekul om vi tar sprutor ungefär samtidigt. Jag kommer börja om 3 veckor när mensen kommer.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-29 @ 14:31:51
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se/
Drömmar och längtan

Gud vad skönt att det är så, så är det inte för mej :(

Jag vet inte när jag ska börja spruta! Men jag antar att det blir inom de närmsta dagarna...jag har ju fått mens om det nu är det jag har. Jag blöder men inte så mycket som jag brukar. Ska ringa min mottagning imorgon så får jag se vad dom säger... Egentligen skulle jag ju börja spruta idag men det känns så osäkert!

Svar: På ett sätt skönt ja, men jag är fortfarande inte med barn...Kan prata mer "hos dig" på din blogg :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-29 @ 18:30:55
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se/
Camilla

Sist tog jag 50ie och på bara 9 dagar hade jag en äggblåsa på 18 mm. Även flera något mindre. Så jag var på gränsen till överstimulerad. Denna gång kör jag 32ie. Är på sprutdag 8 idag. Ultraljudet i fredags (dag 6 visade en äggblåsa på 9 mm). Om den inte växt så mkt på ons ökar jag i). Men som sagt så fråga din läkare om du kan börja på 25 eller 32ie. Har dkrivit till dig tidigare.

Svar: Hej Camilla!Jag ska fråga om det är en idé att jag tar mellan 50 och 75. Att börja lägre än 50 ser jag ingen mening med, för 50 har aldrig gett mig något resultat, jag har bägge gångerna fått gå över till 75.
Hur länge ska du köra 32 ie?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-29 @ 19:16:45
Louise34

Hej! Tråkigt för dig men samtidigt så är det positivt för dig att det funkar. Du ska se att det kommer lyckas snart! Själv är jag på pergotime-kur nr 4. Jag har lyckats få ägglossning 3 av gångerna apå enkelkur men ingen graviditet. Det här blir vårt sista försök och blir det inte något nu så blir det ivf på en privat klinik i nov. Jag är 34 och min man 39 och vi har försökt i 1,5 år. Jag har pcos .

Svar: Ni hoppar alltså direkt från Pergotime till IVF? Är det för att du fått ägglossning men ändå inte blivit gravid? Jag fick ju ingen ÄL av Pergotime, därav steget till Puregon.Har ni fått bokat ett besök där i november?
Stort lycka till till er med!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-29 @ 21:57:32
Camilla

Ska till läkaren imorgon. Har äggblåsan på 9 mm inte vuxit så mkt ökar vi.

Svar: Håller tummarna!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-10-01 @ 12:59:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0