Försök nr 5: Efter VUL

Dag 12 med Puregon, dag 16 i cykeln:

Det vaginala ultraljudet visade att jag har en äggblåsa på 9 mm och en tjocklek på slemhinnan på 8 mm vilket är lovande. Jag ska fortsätta med 75IE och se hur det utvecklas.

Vi småpratade lite, jag och doktorn, och han uppmuntrade mig att hålla modet uppe och ha tålamod. Jag frågade nämligen varför vi inte startade på 75 direkt eftersom jag precis som sist fick öka från 50 till 75IE. Men han förklarade att man ska öka sakta för att inte riskera överstimulering.

"Men du är ung och har jättefina äggstockar!" sa han vänligt. "Det är ju inte säkert att det blir graviditet bara för att det blir ägglossning. Du måste ju få några gånger på dig. Men jag ser ett ljus i tunneln. Jag är övertygad om att det kommer fungera för dig."

Det kändes skönt att höra honom säga det. Att jag bara behöver hålla på med det här några gånger så blir det en bebis. Jag ska vara tålmodig och optimistisk, ni får gärna hjälpa mig och fylla på det där tålamodet som aldrig tycks riktigt räcka till.


Kommentarer
Drömmar och längtan

Ja du, tålamod! Tycks vara lättare vissa dagar än andra! Nu är det "bara" vänta på att äggblåsan växer ytterligare, när ska du tillbaka? Min läkare sa att nästa gång får jag börja på 67 istället för 50 som denna gång, för att undvika överstimulering precis som din sa.
Min läkare sa lika till mig, du är ung och har massa fina äggblåsor, men ge det TID. Den där tiden och det där tålamodet...inte mina bästa vänner direkt ;) men vi kommer lyckas!

Svar: Läkarna har väl sätt många andra med sämre förutsättningar så de tycker väl att "bara" problem med egen ägglossning är en lätt match. Hur många kurer har du kört nu igen?Jag ska tillbaka på torsdag. Hoppas och tror att den lilla söta 9 mm-blåsan har vuxit då och innehåller ett bra ÄGG!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-23 @ 06:48:23
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se/
Drömmar och längtan

Det är min andra kur men min första "riktiga". Förra kuren fick jag ju avbryta pga. sommarledighet. Så ja, beror på hur man tänker! :) Jag ska till läkaren imorrn så får vi se hur vi går vidare och vad han säger. Själv tror jag på ingen äl, tack vare att jag inte fick äl-sprutan :( men vi får se! Håller tummarna för dej på torsdag!

Svar: Och jag håller tummarna för dig för imorgon!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-09-23 @ 18:49:05
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0