Fjärde försöket - Puregon dag 2

Nu är försök 4 inledd med hjälp av min andra spruta Puregon. Igår fick sambon göra på mig eftersom jag kände mig lite osäker men nu ikväll var det min tur att göra i ordning pennan och sedan sticka mig i magen. Det gick galant. Det känns lite roligt och spännande att ge sig själv sprutor, även om jag givetvis är glad över att de bara är tillfälligt till skillnad från dem med t.ex. diabetes som måste ta sprutor varje dag för resten av sitt liv i vissa fall.
Egentligen tycker jag inte att vi ens haft några seriösa försök med barnproduktionen. Jag har ju inte haft ägglossning så jag vill inte jämföra våra omgångar medicin & knull med de försök vanliga par gör när de har en regelbunden, fullständig menscykel och därmed faktiskt gör ett ärligt försök att göra barn.
Så nu hoppas jag på att Puregonet ska ge oss en chans till vårt första försök, 8 månader efter avslutat p-pillerkur. Vill så gärna ha ett litet våren-2014-barn att se fram emot!


Kommentarer
M

Hej,
Hur många omgångar och vilken dos av Pergotime fick du innan sprutorna? Jag är på dubbelkur nu och ska på vul i veckan, Men jag tror ärligt talat inte att äggen har växt. Jag har också PCO utan egen äl och me s. Läser här varje dag för att se hur det går för dig. Du ligger alltid ett steg före mig så det är skönt att ha något att relatera till när jag tänker på hur jag ska gå vidare i min behandling.

Svar: Hej!Tack för ditt meddelande! Jag körde 1 enkelkur och 2 dubbelkur utan att få ägglossning. Ett ägg var liite större vid kur nr 2, men släppte aldrig ändå. Sedan provade jag dubbelkur på egen hand, gjorde blodprov och fick svar: ingen ägglossning. Då blev jag vidare remitterad eftersom min gynekolog inte gjorde mer än Pergotimebehandlingar just då. Och på nya stället fick jag då göra utredning innan jag fick sprutor nu i maj.
En sak bara, förlita dig inte på att du får samma behandling. Jag tycker att alla personer jag har kontakt med i samma sits får olika behandlingsprocedurer av sina läkare. En del provar Pergotime många gånger innan de går vidare, en del får trippeldos medan jag bara fick dubbeldos som mest osv. Men visst är det en hjälp att läsa om andras resor. Det var skönt för egen del att inte bli förvånad över att en väg är via sprutor, för det hade jag ju läst.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-05-26 @ 19:11:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0