Tiden seeeegar sig fram

Det är ju helt sjukt att man gör en grej som kräver en månads väntetid mellan varven. Det mesta i livet går ju annars på ett kick.
Nu är det en vecka kvar till BIM. Känns ingenting i kröppa så jag gissar på att det är tomt i magen sånär på lite citronpaj.

Jag har även börjat anpassa mina måltider efter IFD, som står för Inflammation free diet (antiinflammatorisk diet). Jag är inte helt strikt, men jag gjorde en veckomeny i söndags med bestämd lunch och bestämda middagar. Sedan åkte vi och storhandlade efter den. Så i dagarna har jag ätit risnudelsallad, sötpotatis/broccolisoppa med alfa-alfagroddar, vildlax med quinoa och sparris, och ikväll blir det köttfärssås med vitkål. Målet är att minska vete och socker. Jag använder inte ordet "utesluta" av hänsyn till mig själv, för jag vet att jag inte fixar det.
Men IFD känns som något som faktiskt kan få mig att må bra. Jag har läst en del om både GI, LCHF och IFD som lämpliga dieter för lindrande bot mot PCO, och nu vill jag testa det sistnämnda ett tag.
Jag får vara glad så länge jag orkar, särskilt nu när det strax vankas påsk. Härligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0