Varning för äckligt inlägg...

... men jag har jättemycket flytningar idag! Måste ha trosskydd och det brukar jag sällan behöva.
Lite detaljer: Det ser ut som vispat, klumpig, genomskinlig äggvita, alldeles som skum. Jag trodde man fick sånt EFTER eller UNDER ägglossningen, inte innan? Fast då ska det iofs vara trådigt och inte rinnigt. Och mina bröst är fortfarande ömma, jag kunde knappt ha täcke igår kväll, jättekänsliga bröstvårtor har jag.
Jag längtar till ikväll då jag ska ta Ovitrellen. Det ska man ta 24-48h efter annan behandling, t.ex. Puregon, har jag läst i FASS. Fast innan dess ska jag ut med vänner och njuta av en förhoppningsfull fin sommarkväll. Man kan inte bara tänka på barn, eller hur?


Kommentarer
Tilda

När du tar ovitrellen innebör det att ni ska passa på du och din kille? Har du testat med äl stickor om du har äl?? Lycka till :)

Svar: Ja, nu ska vi passa på under 36 timmar, killen stack mig med sprutan nu för nån timme sen.Inga äl-stickor, tror inte det funkar på mig med pco och som joxar med hormoner, plus att det känns bökigt att hålla på med.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-06-08 @ 17:53:34
Sara

Håller alla tummar jag kan att de går bra för er!! så kul.

Det är ingen idé att ta äl stickor när man har tagit ovetrell (eller hur den nu stavar) för den visar på att man har det hormonet som ska vara förhöjt vid ägglossning...så de ger lite falsk marknadsföring om man tar ett äl sticka. Det förklarade gynekologen för mig.

Hör av mig hur de går för mig i aug.. spännande..

Håller alla tummar jag kan att de ska gå bra för er!

Svar: Du säger det jag anat om ägglossningsstickor, att det inte är riktigt tillförlitligt just nu. Tack för dina lyckönskningar :)

Ja, hör av dig.

/kram
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-06-09 @ 21:52:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0