Efter VUL

Så har besöket hos gynekologen skett. Jag var där cykeldag 14. Med hjälp av ultraljud tittade vi om någon äggblåsa mognat. Tyvärr kunde vi inte hitta någon äggblåsa som var större än någon annan. Däremot hade jag visst spår av någon slags ägglossningsvätska vilket ska vara tecken på att en äggblåsa spruckit och ett ägg kan vara på väg. Det går inte att säga säkert. Hade jag varit där en eller två dagar innan hade det kanske synts. Så nu gäller det att hålla tummarna att en ägglossning ÄR på gång. Och såklart göra "det" så att det där eventuella ägget kan befruktas.
 
En fråga till dig som läser och som kanske själv tagit Pergotime:

Har du hört något om vätskan som kommer vid spräckningen av äggblåsor? Och om du hade spår av den på ultraljudet, betydde det att du ägglossade sedan då?

Nästa vecka ska jag göra blodprov som sist, och då kommer facit - ägglossning eller inte.
Jag har två dubbelomgångar kvar på apoteket att hämta ut så naturligtvis vill jag och älsklingen köra igen om den här gången inte går, för det verkar ju som att kroppen kanske svarar på dubbelkur. Jag stod över diskhon och tryckte i mig solrosfrön nyss, för att mata kroppen med E-vitamin. Lite fånigt kanske. Min aloe-vera-flaska är snart slut men syftet var ju att göra slemhinnan tjockare - det tycks inte ha hjälpt utan den var tunn precis som förra cykeln. Nåväl, den ökade min mättnadskänsla så jag tror att jag köper en till flaska och fortsätter dricka. Det ska ju vara bra för välbefinnandet, det där sköna ordet på något som ibland är svårt att nå.
To be continued...


Kommentarer
Karin

Hur går det med allt... börjat på ny medicinkur?

Svar: Börjar imorgon!
None None

2013-03-10 @ 08:55:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0