Känslostorm, snöstorm

Igår var jag ledsen. På väg till läkaren blev jag orolig och nervös och ledsen och fick kämpa för att hålla emot tårarna. Hos läkaren var jag som jag oftast är - positiv, munter, nyfiken. Men på väg därifrån var jag besviken och otålig. Återigen fick jag kämpa för att hålla emot tårarna inför passerande människor.
Sedan på kvällen var jag ledsen. Jag grät flera gånger. Skrev ledsna SMS med vänner. Jag var ensam och när sambon kom hem kastade jag mig i hans famn. Han fick ta emot allt: tårar, irritation, ilska, sorg, tomhet.
Idag, efter en natts sömn och en okej om något tråkig arbetsdag, mår jag bättre. Finnarna är kvar fortfarande vilket är *svordom* men jag överlever. Snart är det jul och jag längtar!

I helgen ska det bli snöstorm i stora delar av landet. Känslostorm inombords, snöstorm utombords. Därav min rubrik.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0