God jul

Jag tillbringar julen med min älskling. Vi behövde det i år. Bara rå om varandra vi två. Vi lånar ett hus för oss själva, på annan ort, och bara umgås: sover, äter, pysslar, myser. Då och då kommer det saker ur min mun som "nästa jul kommer vi ha en bebis". Små drömmar i kakform. Annars har jag det bra psykiskt och fysiskt.
 
Jag har vänt på dygnet idag. Sov till elva och är därför pigg kl två på natten. Jag surfar runt bland ofrilligt barnlösas bloggar och låter tårarna rinna, av empati. För jag känner igen mig så i dem, i pendlandet mellan hopp och förtvivlan, och hur det tippar över mot förtvivlan ju mer tiden går.
 
Vi har försökt sedan 2012 och snart är det 2014. Det svajar till. 1½ år. Jag tröstar mig med att jag hinner jobba lite mer och spara undan, och att jag kan dricka goda glas vin ett tag till. Att jag är ung och inte har bråttom.
 
Men så kastas jag in i den där känslostormen igen. Grinar. Kikar bort mot min fästman som jag så gärna vill ge ett barn. Som är så snäll och tålig. Som tar hand om mig och stöttar. Som för min skull gömmer sina egna känslor och lyckas hålla emot sina egna tårar när mina svallar över. Som inte viker från min sida trots att allt tycks handla om mig - min kropp, mina hormoner, mina ägg.
 
Jag är så innerligt tacksam över att ha Dig vid min sida
under den här färden vi gör tillsammans, Du och jag.
 
http://www.teamoftwocoaching.com/hearts_800x533.jpg


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0