Svar på kommentar

En läsare ställde några frågor så jag tänkte svara här för enkelhetens skull.
 
Camilla: Hur många dagar tog du Puregon under ditt första försök? Och vilka enheter fick du ta dessa dagar? Räckte en ampull? Antar att du fick hämta ut fler nålar då en förpackning bara innehåller nio st. Hur dags varje kväll tog du sprutan? Hur många ultraljud fick du gå på under beh? Många frågor, hoppas du orkar svara :) Lycka till med nästa försök.
 
Hur många dagar tog du Puregon under ditt första försök?
Jag tog Puregon i 16 dagar.
 
Och vilka enheter fick du ta dessa dagar?
50 enheter i sju dagar, 75 enheter i nio dagar.
 
Räckte en ampull?
En ampull räckte. Eftersom den rymmer 600 IE ringde jag sköterskan och kollade, men hon sa att det alltid finns mer än så i en ampull.
 
Antar att du fick hämta ut fler nålar då en förpackning bara innehåller nio st.
Jag fick ta hur många nålar jag ville på mottagningen så jag tog en grabbnäve och fyllde sedan på vid behov. Lite som när skolsyrran delade ut kondomer ;)
 
Hur dags varje kväll tog du sprutan?
Kl. 22 varje kväll har jag för mig.
 
Hur många ultraljud fick du gå på under beh?
Fyra UL. Först en gång samma dag som vi startade, sedan efter sju dagar (då jag fick höja till 75ie eftersom det inte hände nåt), sedan fem dagar senare och därefter fyra dagar då en blåsa mätte 16 mm och jag fick klartecken att börja med Ovitrelle!
 

Många frågor, hoppas du orkar svara :) Lycka till med nästa försök.
Tack!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0