Tempen varje morgon!

Idag tog jag paus från Detoxdrickan eftersom min flaska var utlånad. Vilken huvudvärk jag fick! Märkligt. Det måste vara att jag druckit mycket mindre vatten än jag numer brukar (minst 1,5 liter). Men imorgon måste jag börja igen! Bara 10 dagar kvar nu.
 
Tempen
Jag har sedan 2 veckor tagit temperaturen för att se om det finns något intressant mönster att hämta. Jag tar tempen varje morgon det första jag gör när larmet gått. Tydligen går temperaturen upp vid ägglossning (även kallad ÄL-stegring) och sjunker vid mens alt. håller sig hög vid graviditetet.
 
Det är mycket spännande att följa sin kropp. Jag noterar även mina flytningar och markerar om något särskilt hänt, t.ex. om jag har mensvärk, ömma bröst eller hög resp. låg sexlust. Det känns faktiskt helt ljuvligt att lära känna sin kropp. Jag som aldrig riktigt haft koll, speciellt då jag aldrig haft regelbunden mens. Kryssa i de små mens-kalendrarna man fick i tjejpaketen från Libresse har aldrig givit mig något eftersom det var lite som när en tvååring lånat mammas läppstift - lite stänk överallt helt enkelt.
 
Tänkte visa hur "roligt" det kan se ut. Upp och ned, som en berg- och dalbana. Men något ska man väl kunna utläsa, åtminstone om några månader. Blomman längst upp betyder beräknad fertil period. Dropparna därunder betyder menstruation. Resten av symbolerna får ni klura ut själva, det riskerar bli så äckligt och privat annars, haha. Önskar att jag började mycket tidigare.
 
Programmet jag använder heter OvuView och är helt underbart enkelt och härligt att använda, särskilt för en person som jag som finner njutning i att föra statistik och se diagram uppenbara sig.
 
 
 


Kommentarer
sara

Hej!

Även jag har PCOs och kämpar med vikten för att komma ner, jag har en gång kavar på pregotime sen får jag vänta tills jag gått ner de 7kg för att få ett BMI undar 30 så vi får IVF.
Men jag undrade över appen har du den på en iphone eller en andrid? jag har försökt att ladda ner den appen som du har men de finns inte säger min lur (jag har en iphone 4s)

Lycka till på eran resa
Kramiz Sara

Svar: HejJag har en Android, men trodde att den fanns för både iPhone och Androider. Jag vet inte så mycket om mobiltelefoner, men det finns säkert andra bra appar med samma funktion som min OvuView.
Hur länge har du aktivt försökt få barn?
Jag har normalt BMI men har den här äppelformade kroppen som tydligen inte är så bra för fertiliteten...

Tack. önskar dig lycka till med.
None None

2012-11-22 @ 20:48:58
Sara

Hej!

Får spana efter en app. Vi har försökt sen 2010 men fått hjälp sen i mars i år 2012, har även under denna tid kämpat med vikten..går upp massor så fort jag slutatat med p-piller...

2012-11-25 @ 15:55:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0